Hoppania Leena

Tait.maisteri, aluesihteeri

Syntymävuosi: 1964

Motto: Inhimillisyys. Vastuun kantaminen. Kestävä kehitys. Siksi Helsingin valtuusto 2017.

Ehdokkaasi Töölöstä: politiikan ammattilainen, kulttuurin monitoimija ja yrittäjä.
Kuuluin vuosina 2012-2016 Espoon kulttuurilautakuntaan sekä kaupunkisuunnittelulautakuntaan, ja kaupungin kehittäminen näillä sektoreilla on lähellä sydäntäni. Syntyperäisenä helsinkiläisenä haluan olla rakentamassa Helsingistä kaupunkia, joka tarjoaa asukkailleen toimivat ja laadukkaat lähipalvelut, kestävän ja monimuotoisen elinympäristön, hyvät kulttuuripalvelut, sekä joustavat ja kannustavat mahdollisuudet yrittämiselle.

Helsingin Kokoomuksen muut kuntavaaliehdokkaat

Aakio Eija-Riitta

Oopperalaulaja, henkilökohtainen avustaja

Kotipaikka: Viikinmäki

Puhelinnumero: +358405742136

Motto: Yhteistyöllä, kaikkia kuunnellen.

Kulttuuriporvari vahvalla ay-taustalla. Intohimolla ja suurella sydämellä yhteisen etumme ja tasa-arvon puolesta toimiva.

Aarnio Iida

Hoivapalvelukoordinaattori, Estenomi (AMK)

Kotipaikka: Aurinkolahti

Puhelinnumero: 0505170187

Työskentelen hoivapalveluiden koordinaattorina ikäihmisten, kehitysvammaisten sekä mielenterveyskuntoutujien palveluiden parissa. Olen vuosien aktiivitoimija politiikassa ja kokemusta löytyy hyvin monelaisista tehtävistä. Tällä hetkellä toimin Kokoomuksen Nuorten Liiton varapuheenjohtajana sekä Kokoomuksen puoluehallituksen ja Helsingin nuorisolautakunnan varajäseninä.

Abib Mukhtar

Tiiminvetäjä

Syntymävuosi: 1972

Motto: Ihmisillä on vastuu oman hyvinvointinsa rakentamisesta

Olen työskennellyt Helsingin kaupungin palveluksessa 22 vuotta erilaisissa työtehtävissä sekä luottamustoimissa. Teen töitä ahkerasti, jotta helsinkiläisillä olisi hyvä ja toimiva varhaiskasvatus, perusopetus ja vanhustenhoito, sekä laadukkaat sosiaali- ja terveyspalvelut. Helsingissä on pulaa kohtuuhintaisista asunnoista, joten haluan edistää kohtuuhintaisten asuntojen rakentamista helsinkiläisille.

Ahmed Ujuni

Nuoriso-ohjaaja, Fenix Helsinki ry:n puheenjohtaja

Kotipaikka: Etelä-Haaga

Puhelinnumero: 046 595 9964

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on rohkea edelläkävijä.

Olen Ujuni Ahmed, nuorehko Itä-Helsingissä kasvanut nuorisotyöntekijä ja kansalaisaktivisti. Minulle tärkeintä on epäkohtiin puuttuminen, joka on loppujen lopuksi saanut minut lähtemään rakentamaan yhteistä kaupunkia niin että se olisi kaikille hyvä. Lähellä sydäntäni on nuoret ja naisten asema Suomessa.

Ahsanullah Tarik

SYL:n varapuheenjohtaja, oikeustieteen ylioppilas

Syntymävuosi: 1992

Puhelinnumero: 045 1143854

Motto: Tehdään Helsingistä maailman vetovoimaisin opiskelijakaupunki ja aito eurooppalainen metropoli!

Olen 24-vuotias kalliolainen oikeustieteen opiskelija. Läpi yliopistoaikani olen toiminut aktiivisesti opiskelijaliikkeen parissa ja näiden tehtävien kautta on syntynyt intohimo vaikuttamistyöhön. Valtuustossa lupaan pitää kovaa ääntä nuorten ja opiskelijoiden asioista sekä rakentaa tiiviimpää metropolia!

Aivio Sanna

Hoitotyön opettaja

Kotipaikka: Malmi

Motto: Palveluksessanne, ihmisten asialla

Olen aktiivinen ja tulevaisuuteen katsova helsinkiläinen.  Olen saanut kokea niin opiskelijan arkea kuin kotiäitiyttä vaipparalleineen, perhe-elämän iloja ja ammatillista kasvua.  Nuoruudesta lähtien olen työskennellyt erilaisissa hoitotyön ammateissa ja kohdannut ihmisiä vaikeissakin elämäntilanteissa.

Anunti Kristiina

Yrittäjä, konsultti

Kotipaikka: Arabianranta

Syntymävuosi: 1985

Motto: Yrittämisen ja autoilun puolesta.

Arvostan valinnanvapautta, yrittäjyyttä ja tunnollista työntekoa, sujuvaa liikennettä (myös autoilua) ja  muutakin vapautta.

Apter Ted

Lakimies, Työmarkkina- ja yhteiskuntapolitiikan asiamies

Puhelinnumero: 040 7507731

Motto: Vetovoimaisempi Helsinki

Olen 30-vuotias töölöläinen. Haluan edistää Helsinkiä metropolina: kulttuuria, kansainvälisyyttä ja yhteyksiä. Vapaa-ajallani lenkkeilen, luen ja nautin Helsingin entistäkin monipuolisemmista ravintoloista.

Asikainen Milka

muotoilija, taiteen maisteri

Puhelinnumero: +358505059888

Motto: Yrittänyttä ei laiteta

Haluaisitko Helsingin kaupunginvaltuustoon kerrankin jonkun hieman erilaisen poliitikon? Olen kotoisin Hämeenlinnasta, opiskellut Rovaniemellä ja asunut monessa muussakin eri paikassa, joten osaan katsoa asioita monesta eri näkökulmasta. Haluan tuoda politiikkaan muotoiluajattelua eli kayttäjälähtöisyyttä ja ratkaisukeskeisyyttä.

Asko-Seljavaara Sirpa

Professori, kaupunginvaltuutettu

Syntymävuosi: 1939

Puhelinnumero: 050 5113144

Motto: Eläkeläisten, julkisen terveydenhuollon ja pk-yrittäjien puolesta

Plastiikkakirurgian professori ja ylilääkäri (emerita), kansanedustaja 2003-2011, Helsingin kaupunginvaltuustossa 13 vuotta, kaupunginhallituksessa 4 vuotta ja terveyslautakunnassa ja nyt sote-lautakunnassa. Vanhusneuvoston pj. Askon säätiön hallituksen pj.

Auranen Timo

Johtokeskusupseeri evp., projektipäällikkö

Motto: Mikään ei mahdotonta

Virkeä toiminnallinen Helsinkiläinen, joka harrastaa vapaaehtoistyötä, kuntoilua, lukemista ja historiaa. Haluan ottaa projektin kotikaupungin valtuustossa kaikkien kaupunkilaisten asioiden ajamiseen.

Bogomoloff Harry

Valtuuston varapuheenjohtaja, VTM

Kotipaikka: Kulosaari

Syntymävuosi: 1944

Motto: Aito helsinkiläinen ja monipuolinen urheilumies

Olen realistinen, kokenut ja päättäväinen valtuutettu. Osaan toimia pienissä ja suurissa ryhmissä – kaikenlaisten ihmisten kanssa. Luottamusta on riittänyt valtuuston johtopaikoille asti.

Ekholm-Talas Heidi

Yrittäjä, Äiti yrittää -bloggaaja

Kotipaikka: Oulunkylä

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on rakennettu lapsillemme

Tuon politiikkaan yrittäjänäkemystä ja asennetta. Pienten lasten äitinä elän niitä kuuluisia ruuhkavuosia ja haluan vaikuttaa mm. varhaiskasvatuspalveluihin.

Eklund Merja

Veteraaniasiamies (evp.), sairaanhoitaja

Kotipaikka: Pikku Huopalahti

Motto: Tieto ja taito päätöksentekoon

Terveydenhuollon kokemusta vauvasta vaariin. Kansalaistoiminnan asiantuntija. Perehtynyt käytännönläheisesti iäkkäiden ympäristöön ja seniorikansalaisten arkeen.

Eneh Ogechukwu

Kulttuurituottaja, Kasvatustieteiden maisteri (KM)

Motto: Integraatio jo varhaiskasvatuksesta

Olen Nigeriasta yli 30 vuotta sitten Suomeen muuttanut suomalainen. Olen viimeisen 13 vuoden aikana työskennellyt kulttuurituottajana ja opetussuunnittelijana Helsingin kaupungille. Haluan olla mukana auttamassa maahamuuttajia omaksumaan suomalaisia arvoja, kuten sananvapaus, tasa-arvo ja kouluttautuminen.

Enroth Matti

VN, kaupunginvaltuutettu

Syntymävuosi: 1944

Puhelinnumero: 0440454015

Motto: Paikallinen edunvalvoja

Olen asukasaktiivi ja kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu. Hoidan asiat ratkaisuhakuisesti loppuun saakka, yhteistyössä asukkaiden kanssa.

Franckenhaeuser Sebastian

Tuotepäällikkö

Kotipaikka: Herttoniemi

Syntymävuosi: 1991

Motto: Huominen on toivoa täynnä!

Olen nuori ja energinen syntyperäinen helsinkiläinen, joka on ehtinyt hankkia asiantuntemusta monelta alalta. Olen luonteeltani ja taidoiltani yhteistyökykyinen ja ihmisläheinen moniosaaja, joka haluaa viedä vaikeitakin asioita tyylillä eteenpäin. Haluan tarjota osaamiseni kotikaupunkini hyväksi – tehdään yhdessä Helsingistä turvallinen ja parempi paikka asua!

Haavisto Joona

Koodari, insinööri (AMK)

Kotipaikka: Hermanni

Syntymävuosi: 1984

Puhelinnumero: 0405323597

Motto: Älykäs ja elävä kaupunki helsinkiläisille

Helsinkiläinen nörttifaija ja vaikuttaja ympäristölautakunnassa. Lisää kaupunkia helsinkiläisille – tiiviimmin ja korkeammalle. Kaupungin on oltava aidosti toimiva ja elävä sekä samalla avoin ja edelläkäyvä.

Hakola Juha

Ylikomisario, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Vartiokylä

Puhelinnumero: 050 5121998

Motto: VASTUUTA - VÄLITTÄMISTÄ - TURVALLISUUTTA

Helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu, kiinteistölautakunnan puheenjohtaja ja Helsingin poliisin ylikomisario.

Hämäri Panu

Puhelinnumero: 050 4648295

Motto: Suomi nousee yrittäjyyden kautta

Pitkän linjan yrittäjä, joka on kokenut myös yrittäjyyden riskit, ja siksi tietää, että yrittäjyys on elämänvalinta ja ammatti kuten mikä tahansa työ.

Hamro-Drotz Dennis

Start-up yrittäjä, meribiologi

Puhelinnumero: 050 5484156

Motto: Ren luft åt alla - Puhdas ilma kaikille

Jag kommer att koncentrera mig på frågor som har att göra med inneluftsproblem i daghem och skolor, idrottsmöjligheter för barn, miljövänliga lösningar och start-up företagande.
Tulen keskittymään kysymyksiin liittyen sisäilmaongelmiin päiväkodeissa ja kouluissa, lasten liikuntamahdollisuuksiin, ympäristöön ja start-up yrittäjyyteen.

Harjuhahto-Madetoja Katrina ”Kati”

Toimitusjohtaja, KTM

Kotipaikka: Töölö

Motto: Älä jätä elämättä tätä päivää.

Olen humaani ekonomi ja kotikaupunkiaan rakastava helsinkiläinen, jolla on kykyä ja rohkeutta uudistaa.
Siviilissä työskentelen Eteva kuntayhtymän (sote-toimiala) toimitusjohtajana, ja olen myös aktiivinen vapaaehtois- ja järjestötötoimija (mm. ICT-sektori).
Elämänarvoni pohjautuvat saamalleni kotikasvatukselle: oikeudenmukaisuus, työn ja yrittäjyyden arvostus, ihmisten ja luonnon kunnioittaminen sekä auttaminen ovat niistä keskeisiä.

Harkimo Joel

Motto: Tehdään elävämpi, liikkuvampi ja parempi Helsinki

Olen 27-vuotias yrittäjä Helsingistä ja toiminut tapahtumatuottajana vuodesta 2011. Tapahtumien ohella olen tehnyt lukuisia projekteja, kerryttäen ikääni nähden laajalti erilaista työkokemusta.

Hautamäki Arttu

Lehtori, ekonomi

Kotipaikka: Veräjämäki

Motto: Muista äänestää.

Olen 41-vuotias Veräjämäessä asuva kahden lapsen isä, opettaja ja yrittäjä. Helsingistä haluan tehdä erityisesti keskituloiselle perheelle helpomman paikan asua.

Hieta Tiina

Peruskoulun rehtori, kasvatustieteiden maisteri

Kotipaikka: Puotinharju

Puhelinnumero: 0403341372

Motto: Arjen tuntemusta valtuustoon! Arki on arvokasta!

Helsinkiläisen peruskoulun rehtorina pidän koulujen, lasten ja nuorten puolta ja vien arjen tietämystä valtuustoon niin, että siellä tehtävät päätökset tukevat koulujen arkea.
Vaikutan siihen, että vanhuksilla on riittävät tukitoimet silloin, kun omat voimat ehtyvät. Olen helsinkiläisten asukkaiden tavoitettavissa ihan arjen asioissa ja olen vaikuttamassa niin, että täällä on hyvä asua ja elää ja kaikilla on mahdollisuus riittävään perusturvaan.

Hillman Perttu Mikael

Toimitusjohtaja, bloggari

Syntymävuosi: 1962

Motto: Elä, mutta anna toistenkin elää.

Stadilainen (Alppila, Töölö, Lauttasaari). Lähes 10 vuoden Aasianreissu (Kiina, Singapore) opetti ymmärtämään, että ei ole yhtä totuutta yhteiskunnan kehittämisessä, ei liioin kaupunkipolitiikassa. Kannattaa vapautta ja vieroksuu ehdottomia yhteiskuntatotuuksia.

Holopainen Pekka

Eversti (evp.), toiminnanjohtaja

Motto: Parempaa politiikkaa Helsinkiin

Asiallasi syntyperäinen kuusikymppinen helsinkiläinen

Hytönen Pia

VTM, toiminnanjohtaja

Syntymävuosi: 1971

Motto: Helsinki on meidän. Ei jätetä ketään yksin.

Minulla on monipuolinen kokemus ja laajat verkostot. Olen heikompiosaisten puolustaja ja energinen järjestöjohtaja. Uskon positiiviseen yhdessä tekemiseen. Haluan välittää ja vaikuttaa, en valittaa.

Hyvärinen Maritta

Ylilääkäri, geriatrian erikoislääkäri

Kotipaikka: Konala

Puhelinnumero: 050 4117848

Motto: Koulutus ja työ kunniaan, vanhuksille turvaa

Terveydenhuollon ja vanhustenhoidon asiantuntija, jolla on osaamista päätöksenteossa ja kykyä vaikuttaa. Laaja kokemus lääkärinä eri tehtävissä on avannut näkemään elämän kirjon vauvasta vaariin. Nuorille koulutusta ja työtä, syrjäytymiseen apua ajoissa, työssäkäyvien jaksamisen varmistaminen, ja vanhuksille taattava riittävä turva ja huolenpito.

Idänpään-Heikkilä Maunu

Isännöitsijä, yrittäjä

Kotipaikka: Metsälä

Puhelinnumero: 0405092380

Motto: Tuloksia saa vain tekemällä

Helsinki on minulle tärkeä ja läheinen kaupunki. Haluan parantaa edellytyksiä yrittämiselle ja edistää ihmisten hyvinvointia pääkaupungissamme

Ihalainen Samu

Myyntiedustaja

Syntymävuosi: 1981

Motto: Jos minulle tulee mahdollisuus tehdä tästä kaupungista vielä parempi, teen sen.

Minulle tärkeitä asioita on varhaiskasvatus, koulujärjestelmä, terveydenhuolto ja julkinen liikenne. Uskon vakaasti, että hyvin voiva elinkeinoelämä mahdollistaa hyvän elämän kaikille. Yhteiskunnan tehtävä ei ole antaa kaikille kaikkea vaan mahdollistaa yhtäläiset mahdollisuudet menestyä.

Iivonen Ilari

Musiikkiopiston rehtori

Kotipaikka: Lehtisaari

Syntymävuosi: 1970

Puhelinnumero: 040 9002990

Motto: Menestys luodaan koulutuksella, sivistyksellä ja kulttuurilla

Syntyperäinen helsinkiläinen, perustamani musiikkiopisto Avonian rehtori. Länsimaisen liberaalin demokratian kannattaja ja koulutuksen puolesta puhumisen lisäksi tekijä. Olen toiminut Helsingin kaupungin kirjasto-ja kulttuurilautakunnassa ja Helsingin kaupunginorkesterin johtokunnassa.

Ilvonen Kristiina

Johtava konsultti

Syntymävuosi: 1978

Motto: Päätöksiä tai ratkaisuehdotuksia tehtäessä kuuntelen kuntalaisia ja pyrin toimimaan aidosti kuntalaisten edustajana.

Tulevaisuuden Helsinki rakennetaan yhdessä. Se on yhteinen koti meille kaikille. Helsinki kasvaa yhä enemmän kuntalaistensa näköiseksi, kun asukkaat pääsevät toimimaan ja vaikuttamaan yhä enemmän yhdessä

Isoaho Minna

KTM, toimitusjohtaja

Kotipaikka: Konala

Puhelinnumero: 0400 205925

Motto: Tolkun politiikkaa helsinkiläisten puolesta

Minna Isoaho on kuntatalouden asiantuntija ja aikaansaava ammattilainen. Hän on itsenäinen ajattelija ja rohkea ratkaisija, jonka toiminta tuottaa tulosta ja onnistumisia.

Ivanitskiy Katja

Lääkäri, innovaattori

Kotipaikka: Ruskeasuo

Syntymävuosi: 1973

Kukoistavan Helsingin perustana on vahva talous. Yhteisiä varoja pitää käyttää vastuullisesti. Helsingin on oltava houkutteleva paikka yrittää; yritykset luovat työpaikkoja, hyvinvointia ja tuloja kaupunkiin.

Järnefelt Vafa

Projektipäällikkö, ympäristöpoliitikan opiskelija

Syntymävuosi: 1989

Motto: Rokkaava, kestävä ja tasa-arvoinen Helsinki.

Ympäristöpolitiikan asiantuntija. Haluan Helsingistä kestävän ja menevän metropolin, joka houkuttelee turisteja, ulkomaisia investointeja, ja joka on innovatiivinen mahdollistaja. Ja ennen kaikkea haluan Helsingistä rakkaan kaupungin kaikille sen asukkaille, missä arki sujuu ja eläminen on mutkatonta.

Järvinen Ari

Isännöitsijä, DI

Kotipaikka: Paloheinä

Syntymävuosi: 1952

Motto: Asukkaiden ehdoilla toimiva kaupunki

Kokenut henkilö, joka osaa puolustaa oikeita asioita valtuustossa. Tarvitaan pätevää valvontaa asukkaiden eduille ja sille mitä verorahoillamme tehdään. Kaupunkia pitää kehittää asukkaiden ehdoilla.

Jokelin Elisa

Lääkäri

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on heikoimmille hyvä

Töölön terveysaseman ylilääkäri, kahden lapsen äiti Laajasalosta.

Jokinen Maria

Opiskelija, METKAn hallituksen puheenjohtaja

Kotipaikka: Sörnäinen

Syntymävuosi: 1993

Olen intohimoinen koulutus ja sivistyspolitiikan opiskelijavaikuttaja ja haluan olla mukana tekemässä tulevaisuuden sivistyskuntaa.

Kähärä Ari

Joukkoliikenneohjaaja

Kotipaikka: Kontula

Motto: Ota Kädestä kiinni

Rehellisellä työllä rakennetaan sinulle, minulle, meille kaikille yhteinen moniarvoinen ja elävä Helsinki.

Kaleva Atte

Sotatieteiden maisteri, kapteeni evp.

Syntymävuosi: 1979

Motto: Turvallinen valinta Helsinkiin

Olen turvallisuuden laaja-alainen asiantuntija. Tuon kaupunginvaltuustoon johtajuutta ja päätöksentekokykyä, myös hankalissa tilanteissa. Asiantuntemukseni kautta edistän kaikkien helsinkiläisten turvallisuutta ja hyvinvointia.

Kaleva Leila

Strategiajohtaja, DI

Syntymävuosi: 1976

Motto: Sydän, järki ja rohkeus - kaikki samassa paketissa

40-vuotias strategiajohtaja, diplomi-insinööri ja reservin luutnantti.  Omalta osaltani haluan olla mukana tuomassa yritysmaailmassa hankittua osaamistani myös kunnallisen päätöksenteon käyttöön. Yhteistä vastuuta olen tähän mennessä kantanut muun muassa kehittämällä oman aselajini lentotekniikan maanpuolustuskykyä.

Kalliola Markus

Terveysteknologian asiantuntija, Diplomi-insinööri

Motto: Tehdään yhdessä parempi Helsinki

Olen EU-osaamista omaava terveysteknologian asiantuntija, jolla on yli 10-vuoden kokemus digitaalisten palveluiden toteuttamisesta. Haluan antaa asiantuntemukseni helsinkiläisten käyttöön sote-uudistusten murroksessa.

Kangasniemi Pirjo-Liisa ”Pirre”

Seniori, koulutustarkastaja

Kotipaikka: Puotila

Syntymävuosi: 1948

Motto: Asukasta on kuultava ja kuunneltava!

Sitkeä sissi kuuntelee ja ottaa huomioon asuin alueen senioripalvelut tasa-arvoisesti. Senioriyhdistyksen puheenjohtaja ja kaupungiosayhdistyksen aktiivi. Saavutuksena Itäkeskuksen massiivisen petoonisiltasuunnitelman alasajo.

Kantola Helena

Varatuomari, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Katajanokka

Syntymävuosi: 1966

Motto: Ratkaisujen on oltava ihmisen kokoisia - vauvasta vaariin.

Olen Itä-Suomen ja Pohjanmaan risteytys. Elämä on kantanut siihen pisteeseen, että takana on huoleton nuoruus, varatuomarin ja Master-tason koulutus Euroopan Unionista ja sen päälle pitkä oppimäärä valtionhallinnon työstä ja ihmisuhdetaidoista yksityiselämässä, vieressä kaksi upeaa lasta ja edessä kiehtova ja arvaamaton tulevaisuus.

Karhuvaara Arja

Kaupunginvaltuutettu, fysioterapiayrittäjä

Kotipaikka: Suomenlinna

Puhelinnumero: 050 5122891

Motto: Senioripalvelut turvattava muutoksissa - Senioria ei jätetä.

Kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen ja Uudenmaan maakuntahallituksen jäsen, ent. kansanedustaja. 35 v. Fysioterapiayrittäjyyttä. Kolmen, jo aikuisen, äiti ja kolmen pikku-ukon mumi.

Kasurinen Riina

Tradenomiopiskelija

Syntymävuosi: 1994

Olen Riina Kasurinen, 22-vuotias munkkiniemeläinen henkilöstöjohtamisen tradenomiopiskelija. Kun en istu ratikassa matkalla kokouksiin, ole kävelyllä Seurasaaressa tai kahvikupillisella Munkkiniemenrannassa, olen muuttamassa maailmaa. Ajattelen kuitenkin, että mitä Helsinki ensin, sitä maailma perässä – joten nyt on aika muuttaa Helsinkiä.

Kelo Jarmo

Kotipaikka: Jollas

Puhelinnumero: 050 430 8326

Motto: Sitkeä Kelo kestää

Olen 55-vuotias Yrityssuojeluyhdistys ry:n toiminnanjohtaja, varavaltuutettu ja puoluevaltuuston jäsen. Perheeseeni kuuluvat vaimo, kaksi tytärtä, sekä shetlanninlammaskoira nimeltään Leevi.

Itselleni tärkeimmät asiat liittyvät lasten ja nuorten, sekä arjen turvallisuuden ja laadun parantamiseen. Myös maanpuolustukseen ja väestönsuojeluun liittyvät asiat ovat lähellä sydäntäni, samoin eläimet, etenkin koirat.

”Hyvin toimivat, tasapuoliset, kaupungin peruspalvelut vähentävät syrjäytymistä, väkivaltaa ja rikollisuutta”. Näillä sanoilla sitkeä KELO on valmis lähtemään kentälle ja kevään 2017 kuntavaaleihin.

Keskinen Juha

Pääkirjoitustoimittaja

Motto: Helsinki on kaunis kaupunki

Uusi arkkitehtuuri- ja designmuseo Helsinkiin. Prosentti rakennushankkeiden budjetista taiteeseen. Rohkeaa rakentamista: merellinen Helsinki.

Kiili-Laakko Päivi

Kätilö, terveysalan pienyrittäjä

Kotipaikka: Kaarela

Puhelinnumero: 050 4107741

Motto: Kutsukaa Päivi, kätilö Kokoomuksesta

Monimuotoisessa kaupungissa turvallisuus ja hyvinvointi on kaikkien oikeus.

Kivilaakso Sirpa

Lentopurseri, tietokirjailija

Motto: Kulttuuri kasvattaa kykyjä

Olen väitellyt filosofian tohtoriksi Helsingin yliopiston Kotimaisen kirjallisuuden oppiaineesta vuonna 2008 aiheena Anni Swanin satusymbolismi. Toimin tietokirjailijana, lasten- ja nuortenkirjallisuuden opettajana ja sadutuskouluttajana sekä Finnairin lentopurserina. Taide lisää vuorovaikutusta ja hyvinvointia, harrastustakuu kaikille nuorille ja  Malmin lentokentän säilyttämisen puolesta!

Kivistö Kaidi

Palveluesimies

Kotipaikka: Itäkeskus

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on turvallinen kotikaupunkimme

Olen kotoisin Virosta, mutta asunut Suomessa jo pitkään. Helsinki on mahdollisuuksien kaupunki kaiken ikäisille. Yrittäjyyttä pitää arvostaa.

Klemetti Tapio

KTM, yrittäjä

Puhelinnumero: 050 624 86

Motto: KYLLÄ Keskuspuistolle. KYLLÄ liikuntapaikoille. KYLLÄ asukkaiden kuulemiselle.

Minua kiinnostaa, miten yhteiskunta toimii. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Uskon, että ratkaisuhakuisesti mutta sovittelevalla asenteella voin olla rakentamassa entistä parempaa Helsinkiä.

Knaapi Emilia

Sairaanhoitaja AMK, valtiotieteiden yo.

Syntymävuosi: 1989

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja korkeakouluopiskelija. Minulle tärkeintä on ihmisten kokonaisvaltainen ja hyvinvointi ja varsinkin ennaltaehkäisevien palveluiden korostaminen ja lisääminen.

Knuuttila Hannu

Myyntipäällikkö

Kotipaikka: Jätkäsaari

Syntymävuosi: 1977

Motto: Turvataan elinkelpoinen ja toimeentulevaa kaupunki myös lapsillemme.

Olen 39-vuotias, kahden lapsen isä ja pitkän linjan IT-ammattilainen Jätkäsaaresta. Haluan vastustaa kaikin käytettävissäni olevin voimin toimeliaisuutta ja yrittämistä tukahduttavaa sääntelyä, kontrollia ja byrokratiaa. Näen että on parempi antaa ihmisten kokeilla ja yrittää, niin onnistua kuin epäonnistua, kuin suoralta kädeltä vain kieltää.

Korvenranta Peppi

Sopimuskäsittelijä

Kotipaikka: Maunula

Syntymävuosi: 1987

Helsingillä on isoa potentiaalia olla yksi Euroopan värikkäimmistä ja iloisimmista metropoleista, täynnä räväkkää kaupunkikulttuuria.  Haluan olla mukana edustamassa politiikan uutta sukupolvea ja tarjoamassa liberaaleille cityihmisille nuorekasta ehdokasvaihtoehtoa helsinkiläisille.

Koskinen Kauko

DI, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Tapaninvainio

Syntymävuosi: 1939

Puhelinnumero: 0505838503

Motto: Helsingin menestyminen perustuu hyvään kunnan ja yrittäjien väliseen yhteistyöhön

Aktiivista valtuustotyötä vuodesta 1989. Haluan pitää kaupungin talouden tasapainossa. Haluan edistää Koillis-Helsingin tasapuolista kehittymistä muiden kaupungin osa-alueiden rinnalla ja yritysvaikutusten vaikutusten huomioonottamista kaupungin päätöksenteossa.

Koulumies Terhi

Valtiotieteiden maisteri, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Munkkivuori

Puhelinnumero: 050 3500055

Motto: Päättäjien täytyy pitää huolta peruspalveluista, eikä pystyttää kalliita monumentteja.

Olen nelikymppinen perheenäiti, kaupunginvaltuutettu ja Helsingin ensimmäinen varakansanedustaja sekä Helsingin yleisten töiden lautakunnan puheenjohtaja.

Kouvalainen Satu

Varatuomari, yrittäjä

Syntymävuosi: 1968

Motto: Yksikään kivi ei jää kääntämättä

Kahden pojan yksinhuoltaäiti ja leski tuntee ja tietää myös inhimillisen elämän nurjan puolen. Elämänkokemus on kasvattanut tahtoa ja päämäärätietoisuutta – mikään kivi ei jää kääntämättä yhteisen hyvän puolesta.

Krabbe Johanna

Ympäristöasiantuntija ja ammatillinen opettaja

Kotipaikka: Oulunkylä

Motto: Kiertotalousosaaja Ogelista

Koulutusmahdollisuuksista ja ympäristöstä huolehtiminen ovat tarpeellisia investointeja tulevaisuuteen. Kaupungin elinvoimaisuudesta on pidettävä huolta. Päätöksentekoon tarvitaan uusia näkökulmia ja osaamista myös Oulunkylästä.

Kupias Marianna

Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja, VTK

Syntymävuosi: 1991

Puhelinnumero: 044 2399029

Olen valtiotieteen opintojani viimeistelevä aktiivinen nuori helsinkiläinen. Toimin Kokoomuksen opiskelijaliiton puheenjohtajana ja Helsingin kulttuuri- ja kirjastolautakunnan jäsenenä. Haluan edistää modernia, elinvoimaista ja entistäkin kansainvälisempää Helsinkiä, jossa viihtyy ihmiset ja yritykset, kaupunkikulttuuri kukoistaa ja ympäristöstä huolehditaan.

Laaksonen Heimo

Yrittäjä, kotiseutuneuvos

Kotipaikka: Puistola Heikinlaakso

Puhelinnumero: 0400 731055

Kotiseutuneuvoksena sydämeni sykkii Helsingille, etenkin MaTaPuPu-alueelle. Haluan edesauttaa mm. olosuhteiden parantamisella kaiken ikäisten helsinkiläisten liikuntaa. Haluan vaikuttaa veronmaksajien kannalta järkevään taloudenpitoon

Lähteenmäki Hanna

KM, MBA

Motto: Tulevaisuuden Helsinkiä rakentamassa

Olen ollut kaksi kautta varajäsenenä Helsingin kaupunginvaltuustossa. Olen ollut päättämässä keskeisistä kuntalaisiin vaikuttavista asioista kaupunkisuunnittelu- , ympäristö-, rakennus- ja HYKS-lautakunnassa. Tärkeimpänä teemanani uudelle kaudelle on terveellinen ja turvallinen rakentaminen – erityisesti koulujen sisäilmaongelmat ovat ykkösaiheenani sekä laadukkaan opetuksen takaaminen kouluissa

Lahti Marika

Yo-markkinointi-merkonomi, Helsinki-opas

Kotipaikka: Puotila

Motto: Itä-Helsinki - sijoitus tulevaisuuteen

Haluan, että Helsingissä on turvallinen paikka sinun, lastesi ja perheesi elää lähellä luontoa.
Meidän vanhempamme ovat huolehtineet meistä, joten huolehditaan me nyt heistä! Haluan olla mukana kehittämässä kaupunkia, jossa asukkaat tuntevat kaupunkinsa omakseen ja sen palvelut helposti lähestyttäviksi!

Larsson Tiina

Kasvatuksen ja opetuksen toimialajohtaja, eMBA

Kotipaikka: Mellunkylä

Puhelinnumero: 044 9774244

Motto: Kasvatuksella ja opetuksella turvattu tulevaisuus

Kasvatuksen ja opetuksen toimialajohtajana ja aiemmin luokanopettajana ja rehtorina toimineena, minulle on sydämen asiana tehdä työtä lasten ja nuorten koulutuksellisen tasa-arvon puolesta. Työkokemukseni ja koulutukseni antaa minulle erinomaiset valmiudet kaupungin palveluista ja taloudesta päättämiseksi. Kolmannen polven helsinkiläisenä haluan olla mukana tekemässä Helsingistä asukkaiden kaupunkia.

Lauriala Helena

Terveydenhuollon maisteri, opettaja

Kotipaikka: Pitäjänmäki

Puhelinnumero: 050 4942667

Motto: Epäonnistuminen on uusi mahdollisuus.

Olen kokenut luottamustoimissa, keskityn sosiaalisiin kysymyksiin, hyvinvointiin, arkipäivän kysymyksiin. Asuinympäristö on tärkeä jokaiselle Helsingin asujalle.
Kaikilla ikäluokilla tulisi olla avaimet laadukkaaseen elintapaan, vaikuttamiseen ja elämäniloon.

Leino Sari

Kiinteistönvälittäjä

Syntymävuosi: 1963

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on kansainvälinen ja turvallinen perheiden kaupunki

Haluan olla vaikuttamassa helsinkiläisten hyvinvointiin nyt ja tulevaisuudessa. Hyvinvointi syntyy vastuullisen, ihmisiä ja ympäristöä kunnioittavan tekemisen kautta. Siksi mukana.

Levo Juha

Asiakkuusjohtaja, KTM

Puhelinnumero: 040 6213864

Motto: Helsinkiläisten Yhteiseksi Hyväksi

Valitse aktiivinen, akateeminen ja syntyperäinen helsinkiläinen perheenisä. Pyrin rakentamaan meille ja jälkipolvillemme kestävää kaupunkia – sujuvaa liikennettä, maailman parhaita (varhais)kasvatus- ja koulutuspalveluja, vaivatonta digiasiointia. Merellinen Helsinki ja luonto ovat salainen voimavara sekä henkilökohtaisesti että vierailijoillemme – Itämerestä on pidettävä hyvää huolta.

Lindholm Maggie

Ravintoloitsija, yrittäjä.

Kotipaikka: Herttoniemi

Syntymävuosi: 1970

Motto: Aina on yritettävä.

Minä olen tekijätyyppi. Olen itse pienyrittäjä ja tiedän minkälaista se on. Siksi haluan olla pienyrittäjän asialla.

Löfman Pekka

Syntymävuosi: 1960

Motto: Stadi voittaa aina

Itä-Helsinkiläinen yrittäjä Vuosaaresta. Vahvaa osallistumista Itä-Helsingin kehittämiseen, viihtyvyyttä unohtamatta.

Luoma Tuomo

Kotipaikka: Punavuori

Motto: Tolkun mies

Maailma ei muutu marisemalla, vaan tekemällä. Helsinki tarvitsee nyt kipeästi uusia päättäjiä, jotka uskaltavat kyseenalaistaa kaikki ne vanhat rakenteet, jotka hidastavat talouskasvua ja jarruttavat ihmisten työllistymistä. Helsinki tarvitsee suoraselkäisyyttä, läpinäkyvyyttä ja realiteetteihin perustuvaa päätöksentekoa. Näitä asioita tarjoan teille hyvät helsinkiläiset.

Luomanen Raine

Syntymävuosi: 1974

Olen mm. Kaupunginmuseon johtokunnan varapuheenjohtajana vaikuttava yhteisten asioiden politiikkaan perehtynyt yrittäjä Länsihelsingistä.  Markkinaehtoista asuntotuotannon puolestapuhujana uskon kaupungin hyvinvointiin jossa säännellään mahdollisimman vähän ja luodaan urbaanin elämän edellytykset kaikille.

Luukkainen Hannele ”Hanu”

Ekonomisti, valtiotieteen lisensiaatti

Kotipaikka: Itä-Helsinki

Puhelinnumero: 040 547 7770

Motto: Sisulla ja sydämellä

Syntyperäisenä stadilaisena rakastan Helsingin luontoa, rantoja, merta ja teattereita sekä wanhoja taloja. Harrastan kaupunkiviljelyä ja käytän joukkoliikennettä. Eläinten ja Itämeren suojelu ovat intohimoni.

Lyytinen Aarno

Kotipaikka: Itä-Helsinki

Puhelinnumero: 050 5160772

Motto: Polkua kulkeissa polun on vanki, vapaus on umpihanki

Vakuuttava, vastuuntuntoinen ja empaattinen vaikuttaja.  Haen ”win-win” ratkaisuja, joiden avulla kaikki voittaisivat. Osaan kommunikoida yhteisömme arvoista, nautin esimiestyöstä ja rohkaisen kaikkia yhteistyöhön.

Mäenpää Panu

FM, viestintäkonsultti

Puhelinnumero: 050 3011332

Motto: Helsinki täyteen mittaansa!

41-vuotias punavuorelaistunut seinäjokilainen, viestintäkonsultti, Setan entinen puheenjohtaja.

Mattila Jukka I.

Tutkija, KTT

Kotipaikka: Etelä-Haaga

Syntymävuosi: 1968

Työskentelen Aalto-yliopistolla projektitöissä johtavana tutkijana innovaatioiden johtamiseen liittyvässä hankevalmistelussa sekä tutkijana euroopanlaajuisessa innovaatioprojektissa. Asumme perheeni kanssa Etelä-Haagassa, kauniissa puistorikkaassa ja idyllisessä kaupunginosassa. Oman kotikyläni touhuihin olen vihkiytynyt toimimalla kaupunginosayhdistys Pro Haagan puheenjohtajana pitkään, nyt olen varapuheenjohtajana.

Meri Otto

OTM, Lakimies

Puhelinnumero: 050 3755712

Motto: Tulevaisuuden Helsingin tekijä

Juristi, oikeustieteen tohtorikoulutettava ja liikunnan puolestapuhuja.

Mickelsson Annukka

KTM

Syntymävuosi: 1966

Motto: Politiikan konkari, uteliaisuuden tukija, talouden ammattilainen

Haluan Helsingille turvalliset ja kasvuun innostavat oppimisympäristöt varhaiskasvatuksesta vapaaseen sivistystyöhön. Minulle vastuullinen, läpinäkyvä ja uutta rakentava taloudenpito on erityisesti julkisessa taloudessa elinehto. Rakastan kaupunkeja, jotka ovat hoidettuja.

Munsterhjelm Anna

Viestintäpäällikkö, Partiolaisten puheenjohtaja

Syntymävuosi: 1985

Puhelinnumero: 040 5879514

Motto: Mikä on vaikeaa, voidaan tehdä heti. Mikä on mahdotonta, vie vähän enemmän aikaa.

Olen partiolainen, viestintäihminen, kirkon luottamushenkilö ja paremman johtamisen vallankumoustaistelija Töölöstä! En lähtenyt ehdolle puolustaakseni yhtä eturyhmää tai vastustaakseni tiettyä siltaa, vaan halusta muuttaa politiikan tekemisen tapaa uskottavammaksi, kiinnostavammaksi ja avoimemmaksi – sellaiseksi, että siinä myös halutaan olla mukana. Uskon, että kaikkien ottaminen tasavertaisina mukaan tekemään on tehokkain keino rakentaa Helsingistä kaikille hyvä kotikaupunki.

Muurinen Seija

Terveystieteiden tohtori, sairaanhoitaja-diakonissa

Kotipaikka: Jollas

Puhelinnumero: 050 3316754

Motto: Osaamista, kokemusta, välittämistä

Olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu, sosiaali- ja terveyslautakunnan varapuheenjohtaja, HUS-valtuuston jäsen ja Kokoomuksen valtuustoryhmän varapuheenjohtaja. Omaan monipuolisen työkokemuksen terveys- ja sosiaalipalvelujen alalta, ja olen ollut laatimassa uusia palvelumalleja mm. ikäihmisille ja monisairaille. Olen toiminut aluksi sairaanhoitajana asiakastyössä ja lisäopintojen jälkeen kehittäjänä ja johtajana ikäihmisten palveluissa, mutta olen osallistunut myös terveyskeskusten uudistamistyöhön samoin kuin terveyden edistämistyöhön sekä Helsingissä että valtakunnallisesti.

Nevalainen Jouni

Ympäristöala, asiantuntijatehtävä

Kotipaikka: Pitäjänmäki

Motto: Tasapuolisesti kaikille!

Tarvitsemme vastuullista ja arvopohjaista kuntapolitiikkaa.

Ngene Susanna

Kaupan ja teollisuuden ostaja, sairaanhoidon opiskelija

Puhelinnumero: 045 8461446

Motto: Yhdessä enemmän. Parempi huominen.

Liikenainen, sairaanhoitaja, kokenut ja vahva päätöksen tekijä. Heikompien aseman ja ihmisoikeuksien puolustaja. Koulutuksen, sivistyksen ja ennaltaehkäisevien toimien puolestapuhuja.

Niiranen Matti

Valtiotieteiden maisteri, kaupunginvaltuutettu

Puhelinnumero: 040 5019192

Matti Niirasen läsnäoloprosentti kaupunginvaltuuston ja kaupunkisuunnittelulautakunnan kokouksissa on ollut kuluvalla kaudella 100%. Hän on kirjoittanut ahkerasti blogeja kaupungin asioista kotisivuilleen mattiniiranen.fi. Valitse ahkera ja asiantunteva kaupunginvaltuutettu!

Niskanen Dani

Oikeustieteen yo., radiojuontaja

Kotipaikka: Merihaka

Syntymävuosi: 1994

Puhelinnumero: 041 5444967

Motto: Vaikutan, siis olen.

Opiskelen oikeustiedettä ja teologiaa Helsingin yliopistossa. Opintojen ohessa työskentelen radiojuontajana ja vaikutan yliopistopolitiikassa. Vapaa-ajallani nautin erityisesti ihmisten seurasta ja hyvistä keskusteluista.

Nupponen Konsta

Pohjoismaisten kielten opiskelija

Kotipaikka: Koskela

Syntymävuosi: 1996

Motto: Värikkäämmän Helsingin puolesta

Tehdään Helsingistä Pohjolan matkailun metropoli, vahvistetaan yhdenvertaisuutta ja järjestetään isoja ulkoilmatapahtumia.

Nygård Mia

Kategoriajohtaja, ETM

Syntymävuosi: 1978

Motto: It´s better to act than nag. Isolla intohimolla, aktiivisella otteella.

Olen 38-vuotias, työskentelen kansainvälisenä kategoriajohtajana makeisalalla, koulutukseltani Elintarviketieteiden maisteri. Luottamustoimet Lauttasaaren Kokoomuksen puheenjohtajana, Kokoomuksen puoluevaltuuston varajäsenenä, Itämeri-vaikuttajaryhmässä sekä Naisten Pankin aktiivina ja johtoryhmän jäsenenä. Minulle tärkeää ovat yrittävä ja yrittämismyönteinen Helsinki, Helsingin merellinen luonto, sujuva arki palveluineen ja monipuoliset liikuntamahdollisuudet sekä läpinäkyvä, veronmaksajien rahoja arvostava vastuullinen päätöksenteko.

Ojala Sami

Liiketoimintajohtaja

Kotipaikka: Herttoniemenranta

Puhelinnumero: 044 371 3062

Alussa Kustaa Vaasa loi Helsingin ja erityisesti Itä-Helsingin. Kaupunki oli autio ja tyhjä perheistä, nuorisotoiminnasta sekä liikunnasta, ja Kustaa sanoi: tulkoon valo. No, tässä ollaan.

Oka Sakari

Tekniikan tohtori, lehtori

Motto: Oka osaa

Vastaisku tekovihreille ja velkavasemmistolle

Pajula Matias

Opiskelija

Kotipaikka: Tammisalo

Syntymävuosi: 1998

Puhelinnumero: 050 575 3347

Motto: #NuorempiHelsinki

Olen helsinkiläinen lukiolainen ja nuorisolautakunnan varajäsen. Intohimonani on nuorten mahdollisuuksien edistäminen.

Pajunen Jenni

Toimitusjohtaja, KTM

Puhelinnumero: 046 9566141

Motto: Helsingistä maailman paras pääkaupunki!

Olen koulutusvientiyrityksen toimitusjohtaja, kauppatieteen ja EU-politiikan maisteri ja paljasjalkainen helsinkiläinen. Haluan tuoda Kokoomuksen listalle liberaalin, globaalisti ajattelevan ja taloutta ymmärtävän vaihtoehdon. Kuntavaaliteemani ovat toimiva arki, kestävä kehitys ja terve talous.

Pakarinen Jukka

Kirkkoherra

Kotipaikka: Marjaniemi

Puhelinnumero: 050 4090659

Usko hyvän tekemiseen.

Pakarinen Pia

Johtaja, kaupunginvaltuutettu

Syntymävuosi: 1960

Puhelinnumero: 040 5294989

Motto: Tahtoa. Työtä. Tuloksia.

Toimin johtajana Helsingin seudun kauppakamarissa. Koulutukseltani olen OTK, KTM ja VTK. Sydäntäni lähellä ovat yrittäjyyden edellytysten kohentaminen ja koulutuksen puolustaminen – ja mielestäni Helsingin keskustaan pitää tulevaisuudessakin päästä kaikilla liikennemuodoilla.

Pakkanen Sanna-Maria

FM, maantiedon, biologian ja terveystiedon opettaja

Kotipaikka: Haaga

Motto: Perusopetuksen puolustaja

Perusopetuksen puolustaja. Biologian, maantiedon ja terveystiedon opettaja, diabetikkoperheen äiti, kielikylpyvanhempi. Sinivihreä realisti.

Parpala Matti

Toimitusjohtaja, Master in Public Policy

Syntymävuosi: 1986

Motto: Fiksu. Liberaali. Helsinkiläinen.

Helsinki on toiveikkaiden kaupunki. Siksi helsinkiläinen valitsee tulevaisuuden menneisyyden sijaan. Valitse sinäkin.

Pasterstein Dennis

Ylikomisario, hallintotieteiden maisteri

Kotipaikka: Kaartinkaupunki

Syntymävuosi: 1972

Motto: Visio ei riitä, se täytyy yhdistää uskallukseen

Olen syntyperäinen helsinkiläinen, joka on kiinnostunut kehittämään yhteiskunnallisia asioista visioimalla ja viemällä ne maaliin asti. Lempilajini ovat kaupunkisuunnittelu, liikenneturvallisuus ja talous.

Pelkonen Jaana

Kansanedustaja, VTM

Motto: Tolkun ihminen

Olen Helsingissä koko aikuisikäni asunut, opiskellut ja työskennellyt Kokoomuksen toisen kauden kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu, yrittäjä ja mediatyöläinen. Haluan vaikuttaa yhteisiin asioihimme – kantaa oman korteni kekoon paremman huomisen eteen.

Pipinen Lasse

Operatiivinen johtaja

Kotipaikka: Punavuori

Puhelinnumero: 050 3411611

Motto: Helsingin pitää olla kaupunki, jossa jokainen kaupunkilainen osallistuu, pitää kotikaupunkinsa puolta ja toivottaa uudet kaupunkilaiset tervetulleiksi.

Olen tottunut toimimaan: olipa kyse talouden kysymysten pallottelusta nykyisessä työssäni ajatuspaja Liberan operatiivisena johtajana, kokoomuspuolueen vaaliviestinnästä, asiakkaan bisneksen uudelleenmäärittelystä mainosmiehenä tai muuttokuormien kuljettamisesta muuttomiehenä. Toiminnan miehestä on hyötyä myös päätöksenteossa; sanoista tekoihin, taloudesta toimintaan.

Raittinen Timo

Kehittämispäällikkö, ekonomi

Motto: Kehittämisnäkemystä valtuustoon

Yhteistyöllä parempaa Helsinkiä ja hyvää huolenpitoa. Olen tavattavissa myös vaalien välillä.

Rauhamäki Tatu

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja

Puhelinnumero: 050 5212907

Olen neljännen kauden kaupunginvaltuutettu, osaava ja laajasti verkottunut pitkän linjan kokoomuslainen. Ennen tämän valtuustokauden kaupunginhallituksen puheenjohtajuutta olen toiminut mm. Kokoomuksen valtuustoryhmän pj:nä, kaupunginhallituksen jäsenenä, kaupunkisuunnittelulautakunnan vpj:nä ja pj:nä, sekä HSL:n hallituksen puheenjohtajana. Siviilityöni taas on elinkeinoelämän edunvalvonnan, tarkemmin kiertotalouden edistämisen piirissä, Ympäristöteollisuuden toimitusjohtajana.

Rautava Risto

Kaupunginvaltuutettu, asiantuntijayrittäjä

Motto: Helsingin hyvä puolustaja

Kokoomuksen kaupunginvaltuutettu jo 16 vuoden ajan. Pidän kunnia-asianani perehtyä syvällisesti niihin asioihin, joista olen päättämässä. Facebook-sivuiltani löytyy joka viikko katsaus esim. kaupunkisuunnittelun tapahtumiin.

Rguibi Mariam

Puoluevaltuuston varapuheenjohtaja

Syntymävuosi: 1984

Motto: Helsingin puolella

Helsinkiläinen valtiotieteilijä, yleisten töiden lautakunnan jäsen ja Kokoomuksen puoluevaltuuston varapuheenjohtaja. Turvallinen keskustaoikeistolainen vaihtoehto kylmällä päällä, mutta lämpimällä sydämellä.

Rissanen Laura

Valtuustoryhmän puheenjohtaja, VTM

Syntymävuosi: 1976

Puhelinnumero: 041 5404505

Motto: Hauskemman ja helpomman Helsingin puolesta

Olen kaupunginhallituksen jäsen ja kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja. Kahden päiväkoti-ikäisen pojan äiti ja satunnainen liikkuja ja lukija Töölöstä. Haluan Helsinkiin lisää raiteita, kaupunkipyöriä, kerrostaloja, lähikauppoja, päiväkoteja, metron lentokentälle, roskiksia kaduille, taidetta arkeen ja kierrätyksen kuntoon.

Roininen Petri

Diplomi-insinööri, toimitusjohtaja

Puhelinnumero: 040 7619669

Motto: Yritystä Helsinkiin!

Yrityselämän osaamista tarvitaan Helsingin päätöksentekoon. Anna äänesi yrittäjälle, jolla on näyttöjä start upeista pörssiyhtiön johtoon.

Ruhala Heidi

Päiväkotiyrittäjä, KTM

Kotipaikka: Kulosaari

Motto: Unelmana liikkuvat lapset

Olen äiti, puoliso ja päiväkotiyrittäjä. Intohimona vaikuttaminen ja helsinkiläisten lapsiperheiden hyvinvointi.

Rydman Wille

Kansanedustaja, VTM

Puhelinnumero: 050 5167651

Motto: Uskallusta sanoa. Taitoa toteuttaa.

Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu. Tarkastuslautakunnan, Helsingin kaupunginorkesterin johtokunnan ja Kemijoki Oy:n hallintoneuvoston puheenjohtaja, Pohjoismaiden neuvoston puheenjohtajiston jäsen. Syntyperäinen helsinkiläinen jo viidennessä polvessa.

Saukkonen Lea

Meteorologi

Kotipaikka: Alppila

Syntymävuosi: 1957

Motto: Ilmastonmuutosasiantuntija

Koulutukseltani olen meteorologi ja filosofian maisteri. Politiikan lisäksi harrastuksiini kuuluvat Skotlannin terrierit, golf, lukeminen, elokuvat, mökkeily, maalaaminen  ja musiikin kuuntelu. Politiikassa olen ollut aktiivisesti mukana jo vuodesta 2000.

Savelius Mikko

Syntymävuosi: 1973

Puhelinnumero: 0400350338

Motto: Toimiva kaupunki elää työstä ja yrittämisestä.

Olen pitkäjänteinen yrittäjien puolesta puhuja ja järjestövaikuttaja. Tiimipelaaja, joka keskustelee, kuuntelee ja vaikuttaa. Lisää valinnanvapautta, tehokkuutta palvelualoitteella ja kaupungin palveluille yksi luukku.

Saxberg Mirita

Kansanedustajan avustaja, liiketalouden opettaja

Syntymävuosi: 1982

Puhelinnumero: 050 5621225

Motto: - Opettajan arvoilla, yrittäjän asenteella -

Kansanedustajan poliittinen avustaja, yksinyrittäjä ja opetuslautakunnan jäsen (svenska sektion). Julkisjohtamisen maisteri, ammatillinen opettaja ja kauppatieteiden tohtoriopiskelija. Eronnut äiti, intohimoinen aamulenkkeilijä, kulttuurikummi ja vapaaehtoistyöntekijä.

Sazonov Daniel

Kokoomusnuorten puheenjohtaja, oikeustieteen ja tekniikan ylioppilas

Syntymävuosi: 1993

Puhelinnumero: 045 1296812

Olen oikeistoliberaali nuorisojärjestön puheenjohtaja, helsinkiläinen kaupunkipoliitikko sekä oikeustieteen ja tekniikan ylioppilas. Olen toiminut vuoden alusta Kokoomusnuorten puheenjohtajana ja Helsingin opetuslautakunnan jäsenenä. Kokoomusnuorten puheenjohtajuus on vienyt minut osallistumaan aktiivisesti myös valtakunnan politiikkaan Kokoomuksen puoluehallituksessa ja eduskuntaryhmässä.

Sharma Kirsi

Perheyrittäjä, HR-asiantuntija

Kotipaikka: Kannelmäki

Puhelinnumero: 040 511 5767

Motto: Yrittävä. Etninen. Elinvoimainen!

Elinvoimainen Helsinki tukee yrittäjiään ja helpottaa heidän työtään mm. karsimalla lupaprosesseja. Yli 25% Suomen ulkomaalaistaustaisista asukkaista asuu Helsingissä, ja heidän joukossaan on myös huomattava osa keskituloisia ja hyvin toimeentulevia, jotka työllään ja yrittämisellään tukevat myös kantaväestöä. Pidetään yhdessä huolta kaupunkimme elinvoimaisuudesta!

Sillantaka Nina

Viestinnän asiantuntija, äiti

Kotipaikka: Katajanokka

Syntymävuosi: 1986

Lasten ja nuorten hyvinvointi on ensisijaista. Meidän aikuisten tehtävä on varmistaa, että nuorimmilla helsinkiläisillä on tulevaisuus; laadukas varhaiskasvatus, riittävästi päiväkotipaikkoja, hyvä koulutus ja lasten ja nuorten sosiaali- ja terveyspalvelut on Helsingissä turvattava.

Skön Lauri

Klikinsäästäjän perustaja, toimitusjohtaja

Puhelinnumero: 041 5022546

Motto: En lupaa mitään.

Olen 26-vuotias startup-yrittäjä ja poliittinen suunnittelija. Olen ehdolla kaupunginvaltuustoon, koska Helsingin pitäisi olla paljon nykyistä houkuttelevampi paikka uusille yrityksille ja metropolikehitystä edistäville investoinneille. En voi yksin luvata kuuta taivaalta, mutta tulen yrittämään parhaani pitääkseni henkisen kouvolalaisuuden loitolla Helsingistä.

Tarkiainen Elisa

Ministerin erityisavustaja

Kotipaikka: Hermanni

Motto: Avoin ja aikaansaava ammattilainen

Temonen Jonna

Liikuntatieteiden maisteri, opettaja

Syntymävuosi: 1990

Motto: Liikuttavan hyvä Helsinki!

Monipuolinen vaikuttaja, liikunnan edistäjä ja oikeanlaidan palloilija.

Tossavainen Timo

Yhteysjohtaja, YTM

Kotipaikka: Siltamäki

Puhelinnumero: 050 3209464

Motto: Tulevaisuus on tehtävä - ei jäädä tuleen makaamaan!

Tolkun mies Timo Tossavainen tarvitaan hillitsemään helsinkiläisten asumismenojen nousua ja edistämään sellaisten asuntojen rakentamista, joihin ihmisten rahat riittävät. Helsinkiä pitää kehittää tasapuolisesti koko kaupunki huomioiden, turvaten palvelut vauvasta vaariin sekä muksusta mummoon. Valitse valmis vaikuttaja – osaava ihminen, sivistysporvari, jolla on tutkinto taloustieteistä ja toimivat poliittisen verkostot.

Toveri Maarit

Syntymävuosi: 1955

Motto: Asumisen asiantuntijuutta valtuustoon

Helsingin kaupunginvaltuustoon tarvitaan kaupunkilaisten asumisoloja ja asumistarpeita tuntevia jäseniä sekä aiempaa enemmän asuntopoliittista osaamista. Sydäntäni lähellä on nuorten syrjäytymisen estäminen ja vanhusten yksinäisyyden vähentäminen.

Urho Ulla Marja

Maat.metsät.maisteri, kaupunginvaltuutettu

Puhelinnumero: 0400 412645

Motto: Tartun toimeen!

Haluan: – taata terveydenhuollon ja sairaanhoidon palvelut. – turvata hyvän opetuksen ja kulttuurin, sisältää kirjastot, palvelut. – säilyttää merenrantaluontoa osana kaupunkia.

Vanamo Laura

Rahoitusasiantuntija

Syntymävuosi: 1981

Motto: Elät vain kerran

Pitkän linjan Helsinkiläinen, jolla vankka kokemus rahoituksesta ja taloudesta. Pienen lapsen äiti.

Vapaavuori Jan

Oikeustieteen kandidaatti, varapääjohtaja

Syntymävuosi: 1965

Motto: Helsinki on hieno kaupunki, yksi maailman hienoimmista. Tulevaisuuden Helsinki on enemmän.

Varjokari Laura

Oikeusnotaari

Kotipaikka: Vallila

Syntymävuosi: 1987

Motto: Tuhannenkin kilometrin matka alkaa yhdestä askeleesta. (Laotse)

Olen 30-vuotias nainen Helsingin Vallilasta ja olen pian valmistumassa oikeustieteen maisteriksi. Sydäntäni lähellä ovat erityisesti vanhukset, lapset ja nuoret ja teenkin heidän parissaan monenlaista vapaaehtoistyötä. Käyn muun muassa siivoamassa vanhusten koteja, toimin tukihenkilönä 11-vuotiaalle pojalle sekä vapaaehtoisena rinnallakulkijana syrjäytymisvaarassa olevalle nuorelle.

Vartiainen Juhana

Kansanedustaja, VTT

Motto: Tulevaisuuden Helsinki on isompi ja korkeampi

Helsinki on pienen kansantalouden kokoinen talous ja sen hyvinvoinnin edistäminen järkevillä päätöksillä on sekä helsinkiläisten että koko Suomen etu. Haluan edistää Helsingin kasvua, kehitystä ja vaurastumista.

Vierunen Maarit

Sijoituspäällikkö, KTM

Puhelinnumero: 046 8773296

Olen helsinkiläinen KTM ja äiti. Työskentelen sijoituspäällikkönä Espoon kaupungilla. Vuodet kaupungin rahoitusosastolla antavat minulle jykevän taustan ymmärtää syvällisesti kunnan rahoitukseen ja talouteen liittyviä moninaisia haasteita.

von Walzel Caesar

kv. esteratsastustuomari, ent. ansiolentäjä,

Syntymävuosi: 1943

Motto: Yhteistyöllä tuloksiin

Vankka kokemus elämän vaiheista. Talonpojanjärki kunniaan ja tuhlaus hallintaan. Helsingin, nuorison ja ympäristön hyväksi.

Vuori Timo

Teologian tohtori

Kotipaikka: Pohjois-Haaga

Motto: Rakkaudesta kotikaupunkiin

Olen 36-vuotias pohjoishaagalainen teologian tohtori ja historiantutkija, jonka arki sujuu vakuutusalalla. Olen myös Helsingin kaupungin kulttuuri- ja kirjastolautakunnan varapuheenjohtaja, kokoomusvaikuttaja ja kaupunginosa-aktiivi. Minulle tärkeitä teemoja ovat kulttuuri, terveys ja järkevä kaupunkisuunnittelu.

Yilmaz Yakup

Yrittäjä, kirjailija

Syntymävuosi: 1964

Motto: Helsingille ja maahanmuuttajille valoisampi tulevaisuus

Olen kotoisin Turkista. Tulin Suomeen 90-luvun alussa tekemään väitöskirjaa.