Ilmoittautuminen vaalilautakuntaan

Ilmoittautuminen tammikuun 2018 presidentinvaalin vaalitoimitsijoiksi on nyt auki. Haussa on niin henkilöitä ennakkoäänestyksen (17.-23.1. ja 31.1.-6.2.) aikana toimiviin vaalitoimikuntiin kuin varsinaisen äänestyspäivän 28.1.2018 vaalilautakuntiinkin. Toisen kierroksen vaalipäivä on 11.2.2018, mikäli kukaan ehdokkaista ei ole saanut ensimmäisellä kierroksella yli puolta äänistä. Ilmoittautumalla mukaan Kokoomuksen vaalitoimitsijaksi pääset mukaan todelliseen vaalityöhön. Toiminnasta maksetaan  myös pieni korvaus. Kaikki Kokoomuksen nimeämät henkilöt sitoutuvat maksamaan Helsingin Kokoomukselle palkkiostaan 18% suuruisen luottamushenkilömaksun.

VAALITOIMIKUNNAT kiertävät ennakkoäänestyksen aikaan 17.-23.1. ensimmäisen kierroksen osalta ja 31.1.-6.2. mahdollisen toisen kierroksen osalta mm. sairaaloissa, palvelutaloissa sekä kotiäänestyksissä. Vaalitoimitsijoiden tulee olla valmiita työskentelemään arkisin päiväsaikaan. Vaalitoimikunnat määrittelevät itse omat työaikansa.

VAALILAUTAKUNNAT työskentelevät äänestyspaikoilla vaalipäivänä 28.1.2018 ja 11.2.2018. Vaalipäivänä työvuoroja on kaksi (aamu ja ilta), mutta kaikki lautakuntalaiset osallistuvat ääntenlaskuun klo 20 alkaen. Varsinaisen ja varajäsenen tehtävällä ei ole käytännössä eroa, sillä vuorottelun vuoksi kaikki osallistuvat lautakunnan työhön.

Vaalitoimitsijan tulee olla kirjoilla Helsingissä vaalitoimitsijatehtävänsä aikaan. Lisäksi vaalitoimitsijan tulee olla äänioikeutettu (Suomen kansalainen, joka viimeistään ensimmäisen vaalin vaalipäivänä täyttää 18 vuotta).

Haku päättyy 8.10.2017.

Lisätiedot: sanna.hamalainen(a)kokoomus.fi tai 040 5123 953.

Ilmoittautuminen vaalilautakuntaan