Atte Kaleva

Kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu

Olen kokoomuksen kansanedustaja, Helsingin kaupunginvaltuutettu, sotatieteiden maisteri, kapteeni evp. ja yrittäjä. Olen naimisissa ja kahden pienen lapsen isä. Ennen politiikkaan tuloa palvelin upseerina puolustusvoimissa. Jokaisella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi. Katujengeihin ja humanitaarisen maahanmuuton ongelmiin pitää puuttua kovalla kädellä ennen kuin on liian myöhäistä. Naton jäsenenäkin turvallisuutemme perusta on oma uskottava maanpuolustuksemme. Turvallisuudesta ei tingitä. Vahva talous on hyvinvoinnin perusta ja itsenäisyyden kulmakivi. Velaksi elämisen pitää loppua ja valtion talous tasapainottaa. Suomi on saatava kasvu-uralle. Lähtökohtaisesti jokaisen työikäisen ja -kykyisen pitää tehdä työtä. Työn tekemisen pitää aina olla joutenoloa kannattavampaa. Yksilönvapaudet ja yhdenvertaisuus ovat keskeinen osa läntistä kulttuuriperintöä. Uudessa maailmanjärjestyksessä niitä haastetaan vahvasti monesta suunnasta. Juuri nyt keskeiset arvomme kaipaavat rohkeita puolustajia. Lupaan jatkossakin puolustaa eduskunnassa turvallista isänmaata, vahvaa taloudenpitoa, yksilönvapauksia ja kansalaisten yhdenvertaisuutta.