Lindberg Jarmo

Puolustusvoimien entinen komentaja, kenraali evp.

Puhelinnumero: 040 669 3669

Helsingin Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaat

Castrén Maaret

Toimialajohtaja, professori, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Munkkiniemi

Syntymävuosi: 1959

Puhelinnumero: 0504525061

Olen 63-vuotias lääkäri, professori ja sairaanhoitaja ja olen toiminut SOTE-ammattilaisena jo 45 vuotta. Tein 20 vuotta ambulanssilääkärin työtä, jolloin kiersin niin monet kodit, että tiedän miten ihmiset elävät, asuvat, ja voivat. Vastasin tsunamin uhrien hoidosta Seutulan lentokentällä, josta urakasta minulle myönnettiin Suomen Leijonan 1. luokan ritarimerkki. Tällä hetkellä vastaan Uudenmaan kiireellisestä hoidosta ensihoidosta yhteispäivystyksiin. Olen lisäksi julkaissut myös yli 270 lääketieteellistä tutkimusta, joissa viimeiset 15 vuotta keskittynyt vanhuspotilaiden hoidon kehittämiseen tutkimuksen avulla.

Olen neljän erityistuen tarpeessa olevan ihanan lapsen yksinhuoltajaäiti. Heistä on kasvanut koulutettuja ja työtätekeviä nuoria aikuisia. Se on vaatinut tarmoa ja sinnikkyyttä. Niitä minulta löytyy rohkeuden lisäksi. Uusin ihana roolini on olla isoäiti pienelle pojalle.

Olen rikkonut monta lasikattoa ja uudistanut monta järjestelmää. Olen erittäin kiinnostunut akuuteista yhteiskuntaamme vaikuttavista asioista. Monipuolisen kokemukseni myötä olen pystynyt vaikuttamaan kaupunginvaltuutettuna omaa toimialaani koskeviin päätöksiin. Toimin myös Munkkiniemen seurakunnan seurakuntaneuvoston luottamushenkilönä sekä Helsingin seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston jäsenenä. Olen nyt ehdokkaana  eduskuntavaaleissa, monipuoliselle osaamiselleni on nyt todellakin akuutti tilaus.

Dufva Veli-Pekka

Liikuntatieteiden lisensiaatti, Kasvatustieteen maisteri

Kotipaikka: Jätkäsaari

Syntymävuosi: 1976

Puhelinnumero: 0405603952

Motto: Positiivinen muutos

Olen Veli-Pekka Dufva, 46-vuotias opettaja ja opettajankouluttaja. Työskentelen Helsingin Norssissa ja asun Jätkäsaaressa. Perheeseeni kuuluu rehtorina toimiva puoliso sekä 11-vuotias poika.

Olen tällä hetkellä Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen sekä mm. Suomen harjoittelukoulujen opettajien hallituksen jäsen.

Minua ajaa eteenpäin koulutus, lapset ja nuoret, liikunnan ja hyvinvoinnin kuuluminen kaikille, kulttuurin tärkeys sekä arvokas vanheneminen ikäihmisille. Haluan tehdä Suomesta jälleen paikan, jossa kaikilla on turvallista olla ja mahdollisuudet elää hyvää elämää.

Hakola Juha

Ylikomisario, HTM, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Vartiokylä

Syntymävuosi: 1967

Puhelinnumero: 0505121998

Iskanius Anniina

Kaupunginvaltuutettu, VTM

Kotipaikka: Tammisalo

Syntymävuosi: 1983

Puhelinnumero: 0505993930

Olen kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen, Arvin ja Saimin äiti, sunnuntaijuoksija ja aamu-uimari. Koulutukseltani olen valtiotieteen maisteri.

Olen tehnyt koko työurani politiikan parissa niin eduskunnassa, Kokoomuksen puoluetoimistolla, Euroopan parlamentissa kuin Helsingin pormestarin kansliassakin. Tällä hetkellä toimin vanhempana konsulttina.

Politiikassa tavoitteenani on yhteiskunta, jossa jokainen voi tavoitella unelmiaan ja menestyä. Haluan että jokainen lapsi ja nuori saa hyvän koulutuksen. Suomalaisten osaamistason nostaminen on edellytys, jotta voimme selvitä väestön ikääntymisen ja voimakkaasti nousseen julkisen velkaantumisen haasteista. Tarvitsemme lisää toimia ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kestävän kasvun synnyttämiseksi.

Kaleva Atte

Kansanedustaja, sotatieteiden maisteri, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Kamppi

Syntymävuosi: 1979

Puhelinnumero: 045 6002480

Motto: Turvallisin valinta!

Koulumies Terhi

Kansanedustaja, VTM

Syntymävuosi: 1971

Olen Kokoomuksen kansanedustaja Helsingistä, koulutukseltani olen valtiotieteen maisteri sosiaalipolitiikasta ja kansantaloustieteestä. Aiemmin olen työskennellyt mm. sosiaalipoliittisena asiantuntijana ja taloushallinnossa valmistelemassa valtion budjettia. Perheeseeni kuuluu miehen ja teinipojan lisäksi energinen Joda-koira. Vapaa-ajallani opettelen puutarhanhoitoa ja hyötyviljelyä mökkipihalla.

Meri Otto

Asianajaja, OTM, VT, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Kruununhaka

Syntymävuosi: 1989

Puhelinnumero: 0503755712

Olen Otto Meri, 32-vuotias asianajaja, varatuomari ja kaupunginvaltuutettu. Koulutukseltani olen oikeustieteen maisteri ja valtiotieteen kandidaatti. Perheeseeni kuuluu vaimo Elisa ja cockerspanieli Mörkö. Toimin kokoomuksen valtuustoryhmän varapuheenjohtajana ja kaupunkiympäristölautakunnan jäsenenä. Vapaa-ajalla harrastan metsästystä, golfia ja Suomen historiaa. Poliittisesti määrittelen itseni oikeistoliberaaliksi ja esikuviani ovat Georg C. Ehrnrooth, Ruth Bader Ginsburg ja Risto Ryti.

Niiranen Matti

Valtiotieteiden maisteri, viestintäyrittäjä

Kotipaikka: Töölö

Syntymävuosi: 1962

Puhelinnumero: 040 501 9192

Perusarvoihini kuuluvat suomalaisuuden ja vapautemme vaaliminen, mahdollisuuksien tasa-arvo ja arvoliberaalisuus.

Suomen talous on saatava kuntoon ja velkaantuminen kuriin. Ihmisiä on kannustettava työhön ja yrittäjyyteen, vain siten voimme turvata hyvät sosiaali- ja terveyspalvelut kaikille. Senioreiden sote-palvelut on turvattava. Sääntelyä ja byrokratiaa on purettava. Suomen ainutkertaisen luonnon suojelua on tehostettava. Puolustan suomalaista sivistystä ja kulttuuria. Pidetään hyvä huoli maanpuolustuksesta!

Olet lämpimästi tervetullut mukaan Matin tiimiin. Soittele rohkeasti minulle suoraan ja kysy lisää. Tai lue kotisivuiltani https://www.mattiniiranen.fi/ kirjoittamiani blogeja, elämäntarina ja CV.

Voit tukea vaalikampanjaani tämän linkin kautta:

Nättinen Nea

Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja, opiskelija

Kotipaikka: Taka-Töölö

Syntymävuosi: 1997

Puhelinnumero: 0409688001

Olen 25-vuotias sosionomiopiskelija ja toimin Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtajana. Ennen pestiäni puolueessa, työskentelin varhaiskasvatuksen opettajana. Syntyjäni olen Keski-Suomesta, mutta muutama vuosi sitten pakkasin rinkkani ja muutin Helsinkiin etsimään omaa polkuani tässä yhteiskunnassa. Nopeasti tieni vei opiskelijapolitiikkaan, ja pian rakkaasta vapaa-ajan harrastuksesta syntyi elämäntapa ja ura. Elän ja hengitän politiikkaa ja yhteiskunnan rakentaminen entistä paremmaksi on suurin intohimoni.

Mielestäni yhteiskunnan tärkein tehtävä on antaa jokaiselle paras mahdollinen kasvualusta ja mahdollisuudet tavoitella omia unelmiaan. Yhteiskunnan pitää ottaa koppia kun henkilö tipahtaa ja kannustaa jatkamaan eteenpäin. Suomella on vielä paljon tehtävää ja tuleva hallituskausi tulee olemaan vaikea. Varhaiskasvatuksen ja sote-alan kriisit, valtion jättimäinen velka, sotatilanne Euroopassa ja kiihtyvä ilmastonmuutos. Nämä kaikki suuret ongelmat vaativat rohkeita ja rationaalisia ratkaisuja, ei tyhjiä lupauksia. Tulevalla hallituskaudella Suomen suunta tulee kääntää, jotta nuorten usko tulevaan voidaan aidosti palauttaa. Jos epäonnistumme tässä, ei hyvinvointiyhteiskunnallamme ole tulevaisuutta.

Sarkomaa Sari

Kansanedustaja, eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, terveydenhuollon maisteri

Kotipaikka: Munkkiniemi

Syntymävuosi: 1965

Puhelinnumero: 050 511 3033

Motto: Järki ja tunteet

Helsinki ja Suomi tarvitsevat kaupunkilaisjärkeä. Suomen on oltava monien mahdollisuuksien maa kaiken ikäisille. Työn ja yrittämisen on kannatettava. Apua on saatava tarvittaessa. Paras perintö lapsillemme on terve talous, puhdas ympäristö ja hyvä koulutus. Olen terveydenhuollon maisteri, röntgenhoitaja ja toiminut terveyden- ja vanhustenhuollon eri tehtävissä. Opetusministerinä vastasin Aalto-yliopiston perustamisesta.  Kansanedustajana olen kokenut tekijä. Olen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja ja valtiovarainvaliokunnan jäsen. Kolmen nuoren äitinä on vahva tuntuma arjesta. Kestävä tulevaisuus rakennetaan asiantuntemuksella ja kyvyllä tehdä asioita uudella tavalla.

Voit tukea vaalikampanjaani oheisen lahjoituspalvelun kautta: https://donation.securycast.com/kokoomus-eduskuntavaalit?aid=1105

Saxberg Mirita

Yrittäjä, Hallintot. Maisteri., kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Laajasalo

Syntymävuosi: 1982

Puhelinnumero: 0505621225

Opettajan arvot ja yrittäjän asenne.

Olen Helsingin kaupunginvaltuutettu, kahden lapsen sinkkuäiti sekä sinnikäs pirulainen. Viestinnän yrittäjä vuodesta 2006 ja äiti vuodesta 2011.

Olen työllistänyt toistasataa ihmistä ja tehnyt töitä teini-iästä alkaen. Vaikuttanut politiikassa 10 vuotta, joista viisi eduskunnassa.

Tiedän mitä tavallinen arki on opettajana, hoitajana ja kansainvälisten korporaatioiden markkinointi- ja taloushallintotehtävissä. Ymmärrän lapsiarkea myös eroperheissä.

Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri, kauppatieteiden tohtoriopiskelija ja ammatillinen opettaja. Kasvatus- ja koulutuslautakunnan, maakuntahallituksen ja Helsingin Yrittäjien hallituksen jäsen.

Minulle politiikka on ihmisiä varten. Tekoja, jotta arki toimii. Mitä mieltä sinä olet? Tutustutaan lisää https://mirita.fiOlen kiitollinen kaikesta tuesta vaaleissa. Auta vaalikampanjassa: https://donation.securycast.com/kokoomus-eduskuntavaalit?aid=1171

Sazonov Daniel

Apulaispormestari, OTM, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Töölö

Syntymävuosi: 1993

Puhelinnumero: 045-1296812

Olen Daniel Sazonov, kaupunkipoliitikko, jolle Helsinki on aina ollut koti. Koulutukseltani olen oikeustieteen maisteri. Toimin Helsingin sosiaali- terveys- ja pelastustoimesta vastaavana apulaispormestarina sekä kaupunginhallituksen jäsenenä.

Politiikassa kantava tavoitteeni on aina ollut luoda näköaloja ja uskoa tulevaan. Jokaisen on voitava lähtökohdistaan riippumatta rakentaa hyvää elämää ja tavoitella unelmiaan.

Yhteiskunnassa laajemminkin on palattu perustavanlaatuisten kysymysten äärelle. Näissä vaaleissa on kyse ennen kaikkea turvallisuudesta, vakaudesta, toimeentulosta, vapaudesta ja demokratiasta – luottamuksesta toisiimme, yhteiskuntaan ja tulevaan.

Vaikean maailmantilanteen tuomien uusien kriittisten haasteiden lisäksi jäljellä ovat aiemmat yhteiskunnan kestävyyttä uhkaavat ongelmat: erilaisin tavoin ilmenevä näköalattomuuden kokemus, taloudellinen kestävyysvaje, ilmastonmuutos ja luontokato.

Uskon, että juuri tässä ajassa tarvitaan ratkaisukeskeisiä päättäjiä. Vähemmän kauhistelua, signalointia, julistusta ja pelottelua. Enemmän suoria ja konkreettisia ratkaisuja, joista syntyy myös optimismia ja uskoa tulevaan.

Näitä kysymyksiä tahdon olla ratkomassa kansanedustajana. Tutustu tarkemmin ajatukseeni verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Sohrabi Seida

Lähi-idän ja islamin asiantuntija, VTM

Kotipaikka: Kalasatama

Motto: Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku

OLEN kielitaitoinen 32-vuotias Lähi-idän asiantuntija ja valtiotieteiden maisteri. Olen lisäksi Helsingin kaupungin varavaltuutettu ja toimin Kokoomuksen valtuustoryhmässä.

SAAVUIN Suomeen kiintiöpakolaisena perheeni kanssa vuonna 1996. Matkani pakolaistytöstä itsenäiseksi naiseksi on vaatinut ponnisteluja ja päättäväisyyttä. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat minulle tärkeitä arvoja. Olen omistautunut parantamaan maahanmuttajanaisten ja -tyttöjen asemaa, torjumaan rinnakkaisyhteiskuntien syntymistä ja koventamaan seksuaalirikosten ja väkivallantekojen rangaistuskäytäntöjä.

USKALLAN puhua vaikeista asioista kuten maahanmuuton ongelmista. Kuten edeltävä presidentti J.K Paasikivi totesi; tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Edessämme on monia sisä-, ulko- ja turvallisuuspoliittisia haasteita. Rikki olevista peruspalveluista alkaen. Suomen pitää olla maa, jossa ikäihminen saa hoitoa, koska on työhönsä tyytyväisiä hoitajia ja jossa lapset saavat laadukasta opetusta hyvissä kouluissa. Lupaan tehdä töitä turvallisen hyvinvointivaltion eteen. Uskon, että kokemuksilleni ja taidoilleni on suuri tilaus eduskunnassa.

Voit tukea vaalikampanjaani lahjoituspalvelun kautta:

Lämmin kiitos tuestasi!

Suomalainen Nina

Kriisinhallinnan asiantuntija, VTM, kaupunginvaltuutettu

Kotipaikka: Paloheinä

Syntymävuosi: 1966

Nina Suomalainen on kansainvälisen kriisinhallinnan asiantuntija 25 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt Etyjin operaatioiden päällikkönä Balkanilla ja johtanut sotarikosten tutkinnan järjestöä Genevessä. Nina rakastaa luontoa ja mökkeilyä, ulkoilee koiransa Leian kanssa ja harrastaa luovaa kirjoittamista ja musiikkia. Nina koti on Helsingin Paloheinässä. Nina on kaupunginvaltuutettu (kok) ja kulttuuri- ja vapaa-ajan lautakunnan varapuheenjohtaja. Koulutukseltaan Nina on valtiotieteiden maisteri Åbo Akademista.

Valtonen Elina

Kansanedustaja, KTM, DI, kaupunginvaltuutettu

Syntymävuosi: 1981

Motto: Tehdään paluu tulevaisuuteen!

Olen kokoomuksen varapuheenjohtaja ja kolmannen kauden kansanedustaja, helsinkiläisten kaupunginvaltuutettu, kahden lapsen äiti ja intohimoinen sienestäjä. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri ja ekonomisti.

Ennen kuin nousin kansanedustajaksi vuonna 2014, työskentelin reilun 10 vuoden ajan erilaisissa asiantuntija- ja johtotehtävissä Lontoossa ja eri Pohjoismaissa.

Politiikassa olen tehnyt töitä sen eteen, että Suomi olisi maa, jossa ihmisillä on taustaan katsomatta joka päivä enemmän vaihtoehtoja kuin eilispäivänä. Tarvitsemme hyvinvointivaltion, joka suojelee ihmisiä yritysten, toimialojen, alueiden tai järjestöjen sijaan. Kyky menestyä, auttaa ja tukea tekevät Suomesta mahdollisuuksien maan, jossa jokainen voi tavoitella unelmiaan. Työ mahdollisuuksien maan eteen on vielä kesken, ja siksi pyydän luottamusta jatkaa työtäni kansanedustajana!

Vierunen Maarit

Rahoituspäällikkö, KTM

Kotipaikka: Vuosaari

Syntymävuosi: 1968

Puhelinnumero: 0468773296

Motto: Järkeviä päätöksiä!

Zyskowicz Ben

Oik.kand., kansanedustaja

Syntymävuosi: 1954

Ben Zyskowicz on nykyeduskunnan pitkäaikaisin kansanedustaja, joka on toiminut eduskunnassa merkittävissä tehtävissä, kuten perustuslakivaliokunnan ja Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtajana. Hänet on opittu tuntemaan itsenäisistä ajatuksistaan, monipuolisesta asiantuntemuksestaan ja sanavalmiudestaan.

Hänen johdonmukaisuudelleen, yhteistyökyvylleen ja huumorintajulleen on edelleen käyttöä eduskunnassa.