Maaret Castrén

Lääkäri, Sairaanhoitaja, Äiti, Kaupunginvaltuutettu

Munkkiniemi

1959

Olen 63-vuotias lääkäri, professori ja sairaanhoitaja ja olen toiminut SOTE-ammattilaisena jo 45 vuotta. Tein 20 vuotta ambulanssilääkärin työtä, jolloin kiersin niin monet kodit, että tiedän miten ihmiset elävät, asuvat, ja voivat. Vastasin tsunamin uhrien hoidosta Seutulan lentokentällä, josta urakasta minulle myönnettiin Suomen Leijonan 1. luokan ritarimerkki. Tällä hetkellä vastaan Uudenmaan kiireellisestä hoidosta ensihoidosta yhteispäivystyksiin. Olen lisäksi julkaissut myös yli 270 lääketieteellistä tutkimusta, joissa viimeiset 15 vuotta keskittynyt vanhuspotilaiden hoidon kehittämiseen tutkimuksen avulla. Olen neljän erityistuen tarpeessa olevan ihanan lapsen yksinhuoltajaäiti. Heistä on kasvanut koulutettuja ja työtätekeviä nuoria aikuisia. Se on vaatinut tarmoa ja sinnikkyyttä. Niitä minulta löytyy rohkeuden lisäksi. Uusin ihana roolini on olla isoäiti pienelle pojalle. Olen rikkonut monta lasikattoa ja uudistanut monta järjestelmää. Olen erittäin kiinnostunut akuuteista yhteiskuntaamme vaikuttavista asioista. Monipuolisen kokemukseni myötä olen pystynyt vaikuttamaan kaupunginvaltuutettuna omaa toimialaani koskeviin päätöksiin. Toimin myös Munkkiniemen seurakunnan seurakuntaneuvoston luottamushenkilönä sekä Helsingin seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston jäsenenä. Olen nyt ehdokkaana eduskuntavaaleissa, monipuoliselle osaamiselleni on nyt todellakin akuutti tilaus.