Nea Nättinen

Kokoomusopiskelijoiden pj., opiskelija

Taka-Töölö

1997

Olen 25-vuotias sosionomiopiskelija ja toimin Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtajana. Ennen pestiäni puolueessa, työskentelin varhaiskasvatuksen opettajana. Syntyjäni olen Keski-Suomesta, mutta muutama vuosi sitten pakkasin rinkkani ja muutin Helsinkiin etsimään omaa polkuani tässä yhteiskunnassa. Nopeasti tieni vei opiskelijapolitiikkaan, ja pian rakkaasta vapaa-ajan harrastuksesta syntyi elämäntapa ja ura. Elän ja hengitän politiikkaa ja yhteiskunnan rakentaminen entistä paremmaksi on suurin intohimoni. Mielestäni yhteiskunnan tärkein tehtävä on antaa jokaiselle paras mahdollinen kasvualusta ja mahdollisuudet tavoitella omia unelmiaan. Yhteiskunnan pitää ottaa koppia kun henkilö tipahtaa ja kannustaa jatkamaan eteenpäin. Suomella on vielä paljon tehtävää ja tuleva hallituskausi tulee olemaan vaikea. Varhaiskasvatuksen ja sote-alan kriisit, valtion jättimäinen velka, sotatilanne Euroopassa ja kiihtyvä ilmastonmuutos. Nämä kaikki suuret ongelmat vaativat rohkeita ja rationaalisia ratkaisuja, ei tyhjiä lupauksia. Tulevalla hallituskaudella Suomen suunta tulee kääntää, jotta nuorten usko tulevaan voidaan aidosti palauttaa. Jos epäonnistumme tässä, ei hyvinvointiyhteiskunnallamme ole tulevaisuutta.