Helsingin Kokoomusopiskelijat: Ole rohkeasti poliittinen -paneelikiertue

27.09.2018 17:00–18:30 Helsinki Kaisa-talon Kirja&Kahvi, Vuorikatu 7, 00100 Helsinki

Ole rohkeasti poliittinen!

Ylioppilas- ja opiskelijakunnissa käydään taas tänä syksynä edustajistovaaleja, joissa valitaan ylimmät luottamushenkilöt vaikuttamaan ylioppilas- tai opiskelijakunnan tulevien vuosien suuntaan. Edustajistovaaleissa on ehdolla sekä poliittisesti sitoutumattomia ryhmiä että puoluepoliittisia ryhmiä. Tämä herättää usein kysymyksiä. Puoluepoliittiset ryhmät näkevät, että aidosti sitoutumatonta ryhmää tai ehdokasta ei voi olla olemassa, koska päätöksenteon taustalla ovat aina jotkut arvot. Tällöin on rehellisempää ja avoimempaa edustaa jotain poliittista ideologiaa. Sitoutumattomat ryhmät taas näkevät, että edustajistossa on kyse esimerkiksi jonkun tietyn opiskelualan edunvalvonnasta ja puoluepolitiikka tuntuu vieraalta.

Tämän tunnin aikana kolmen suurimman perinteisen puolueen opiskelijajärjestöjen johtajat vastaavat haasteeseen, ja kertovat miksi ja mihin politiikkaa tarvitaan korkeakouluissa. Vai tarvitaanko sitä?

Panelisteina ovat Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Janika Takatalo, Keskustaopiskelijoiden puheenjohtaja Auli Piiparinen ja Demariopiskelijoiden puheenjohtaja Jesse Jääskeläinen.

Paneelin juontaa Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOKin puheenjohtaja Marko Grönlund.

Tarjolla kahvia ja makeaa.

Tervetuloa!

Kansalliset Ylioppilaat r.y.