Tulevaisuuden Helsinki

Kaupunkivisio 2030

Kaupunkivisio2030 avaa keskustelun kaupunkien tulevaisuudesta. Ajatuspaja Toivon kanssa toteutettu yhteistyö on tuottanut meille avauksen siitä miten maailman toimivin pääkaupunki voisi olla entistäkin parempi.

Kirja on alustus pitkin syksyä julkaistavaan podcast-sarjaamme. Kirjamme Tulevaisuuden Helsinki kertoo ideoistamme ja rakkaan pääkaupunkimme tulevaisuudesta käytännöntoimia unohtamatta. Kirjoittajina on Helsingin kaupunkipolitiikan vaikuttajia aina apulaispormestari Pia Pakarisesta lähtien.  Tulevassa podcastissa kirjan teemat aina ympäristöstä lähidemokratian vahvistamiseen pääsevät jokaisen kuuntelijan ulottuville. Keskustelijoina toimivat kirjamme kirjoittajat.

Mitä ajatuksia sinulla herää Helsingin tulevaisuudesta?  Klikkaa tästä ja lue lisää!

Tulevaisuuden Helsinki -kirjasta löydät seuraavat kirjoitukset:

Helsinki kasvaa ja kehittyy, Maarit Vierunen

Kansainvälistyvän Helsingin tulevaisuus, Ted Apter

Helsinki – Maailman vaikuttavin paikka oppia, Pia Pakarinen

Turvallisten ja terveellisten koulutilojen Helsinki, Dani Niskanen

Liikunta lisää helsinkiläisten hyvinvointia, Harry Bogomoloff & Otto Meri

Ikäystävällinen Helsinki, Sirpa Asko-Seljavaara & Seija Muurinen

Kaupunkiyhtiöt toimivamman kaupungin rakentajina, Matti Parpala

Liike-elämästä mallia kaupungin kehittämistyöhön, Mia Nygård

Kaupunginosien Helsinki, Laura Rissanen

Millaisen liikkumisen kaupunki Helsinki on vuonna 2050?, Jenni Pajunen & Risto Rautava

Podcast

Tervetuloa kuuntelemaan kaupunkipoliittista podcastia.  Podcastissa visioimme Helsingin tulevaisuutta eikä mikään ajatus ole liian rohkea!

Juontajamme Lotta Backlund johdattaa meidät kaupunkimme kehittämisen kuumien perunoiden äärelle yhdessä vaihtuvien vierailijoiden kanssa.

Ensimmäisessä jaksossa keskustelemme kaupunginosien Helsingistä ja kaupunkilaisten vaikuttamismahdollisuuksista asuinalueensa asioissa. Keskustelemassa aiheen asiantuntijat Maarit Vierunen ja Laura Rissanen

Mitä tulevaisuus vaatii nykypäivän koulutukselta? Toisessa jaksossa keskustelemme koulutuksesta ja kasvatuksesta yhdessä Pia Pakarisen ja Dani Niskasen kanssa.

Miten luoda mahdollisuuksia ympäristöystävällisemmälle liikenteelle? Kolmannessa jaksossa keskustelemassa Risto Rautava ja Jenni Pajunen.

Neljännen jakson aiheena Lisää liikuntaa Helsinkiin! Mukana keskustelemassa Otto Meri ja Harry Bogomoloff.

Kuuntele podcastia tästä tai klikkaamalla alla olevasta kuvasta!