Helsingin Kokoomus nimesi ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa

Helsingin Kokoomuksen ylimääräinen piirikokous nimesi maanantai-iltana yksimielisesti 13 ensimmäistä ehdokastaan kevään 2019 eduskuntavaaleihin. Listalla on useampi nykyinen kansanedustaja. Nimetyistä ehdokkaista eduskuntavaalien ensikertalaisia on neljä. Monet ehdokkaista ovat kuitenkin jo muista vaaleista tuttuja nimiä.

Helsingin Kokoomuksen toiminnanjohtaja Sini Jokinen on tyytyväinen nyt päätettyihin ehdokasnimiin: ”Lista on jo nyt vahva kokonaisuus, mukana on niin kokeneita poliitikkoja kuin tuoreempiakin kasvoja. Ikäjakauma on erittäin laaja ja ehdokkaat muodostavat monipuolisen kokonaisuuden.”

Helsingin Kokoomus lähtee vaaleihin puolustamaan vaalipiirin suurimman puolueen asemaa. Tavoitteena vaaleissa on kasvattaa kansanedustajien määrää vähintään seitsemään edustajaan.

”Ehdokaslista tulee kovenemaan syksyn myötä. Helsinkiin näyttäisi muodostuvan kokonaisuudessaan erittäin kovatasoinen lista. Ehdokasasettelusta vaaleissa pärjääminen ei tule jäämään kiinni”, lupaa Jokinen.

Helsingin vaalipiiri kasvoi edellisissä eduskuntavaaleissa yhdellä kansanedustajalla ja ehdokkaita saa ensi keväänä asettaa jälleen 22. Helsingin Kokoomus tulee asettamaan vaaleihin täyden 22 ehdokkaan listan. Eduskuntavaalit järjestetään 14. huhtikuuta 2019 ja lopulliset ehdokaslistat tulee jättää viimeistään 5. maaliskuuta. Ennakkoäänestys on 3.-9. huhtikuuta.

Helsingin Kokoomuksen ylimääräisessä piirikokouksessa 10. syyskuuta 2018 nimetyt 13 eduskuntavaaliehdokasta ovat:

Lotta Backlund, tv-tuottaja, 38, Töölö

Atte Kaleva, yrittäjä, kapteeni (evp.), 40, Kamppi

Terhi Koulumies, kaupunginvaltuutettu, VTM, 48, Munkkivuori

Seija Muurinen, terveystieteiden tohtori, 65, Jollas

Mia Nygård, strategiakonsultti, ETM, 41, Lauttasaari (UUSI)

Matias Pajula, ylioppilas, varakaupunginvaltuutettu, 20, Herttoniemi (UUSI)

Jenni Pajunen, toimitusjohtaja, kaupunginvaltuutettu, 38, Kamppi (UUSI)

Wille Rydman, kansanedustaja, VTM, 33, Kamppi

Sari Sarkomaa, kansanedustaja, terveydenhuollon maisteri, 53, Munkkiniemi

Daniel Sazonov, ministerin erityisavustaja, kaupunginvaltuutettu, 26, Kamppi

Christer Schoultz, hallitusammattilainen, startup-sijoittaja, 44, Kruununhaka (UUSI)