Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä vaatii kaupungilta vahvempia toimia huumeongelmaan vastaamiseksi

Tiedote 21.10.2020

Julkaisuvapaa HETI

Helsingin Kokoomuksen valtuustoryhmä on tänään jättänyt ryhmäaloitteen lasten turvallisen koulunkäynnin vahvistamiseksi ja Helsingin huumeongelman helpottamiseksi. Helsingin huumeongelma on ollut laajasti otsikoissa viime viikkoina.

“Me haluamme varmistaa ettei yksikään päiväkodin tai koulun työntekijä joudu poimimaan huumeruiskuja pois koulun pihalta työpäivänsä ensimmäisenä tehtävänään. Turvalliset tilat ovat elintärkeä osa lasten kasvua ja koulutusta”, kommentoi apulaispormestari Pia Pakarinen.

Kokoomus haluaa varmistaa lapsillemme turvallisen koulunkäynnin ja asuinympäristön sekä samalla auttaa huumeiden käyttäjiä kohti tervehtymistä ja kiinnittymistä takaisin yhteiskuntaamme. Kokoomuksen ryhmä edellyttää, että kaupungin tulee luoda pysyvämpi toimintamalli akuuttien päihteisiin liittyvien turvallisuusongelmien ratkaisemiseksi.

“Helsingin tulee tiivistää yhteistyötään poliisin kanssa etenkin koulujen ja päiväkotien alueiden valvonnassa ongelma-alueilla. Valvonnan lisäämisen tarkoituksena on tehdä koulujen ja asuinalueiden ympäristöistä turvallisempia. Lisäksi tärkeää on esimerkiksi varmistaa koulujen alueiden ympärivuorokautinen pihavalaistus ja liikkuvan sosiaalitoimen toiminnan jatkaminen.”, Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Daniel Sazonov sanoo.

Lisätietoja:

Daniel Sazonov, Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja